موهایمان را چگونه بلند کنیم؟
موهایمان را چگونه بلند کنیم؟
2018-09-01
موهای نازک و کم پشت را چگونه تقویت کنیم
موهای نازک و کم پشت را چگونه تقویت کنیم؟
2018-09-03

در پست های قبل درباره مو بسیار سخن گفتیم اما در این پست می خواهیم در مورد سلامت و بهداشت مو که مساله بسیار مهمی است، صحبت کنیم. افرادی که بهداشت مو را رعایت می کنند، به بیماری های شایع مو یعنی کچلی، شپش، موخوره، شوره سر و… دچار نمی شوند.

برای نگهداری مو از میوه ها و سبزیجات تازه و ماهی تازه و روغن زیتون و آفتاب گردان استفاده کنید؛ چراکه این غذاها برای رشد مو و سلامت ماندن آن بسیار موثر است.

سلامت و بهداشت مو چیست؟

اصل های بهداشت مو

قبل از ۀنکه درباره انتخاب شامپو و صابون برای مو صحبت کنیم ابتدا باید نوع گروه مویتان را تعیین کنید. تعیین کردن نوع مو بدین صورت است: ابتدا سرتان را با آب و صابون و یا شامپو بشویید و 3 روز بعد بدون اینکه چیزی به سر خود بزنید، پوست سرتان را با انگشت سبابه به مدت یک دقیقه ماساژ و مالش دهید سپس انگشت خود را روی کاغذ نازک فشار دهید اگر انگشت شما اثر چربی بسیاری را روی کاغذ به جا گذاشت، موی شما از گروه موهای چرب است و اگر انگشت شما چربی خیلی کم و یا هیچ بود موهای شما در دسته موهای خشک قرار دارد.

وقتی گروه موی خود را تشخیص دادید، نوبت به انتخاب صحیح شامپو و صابون و سایر مواد پاک کننده و نرم کننده و تقویت کننده مو می رسد. با توجه به مدل مو و مشخصات آن مثل میزان چرب بودن می توانید شامپوی مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید.

برای رعایت بهداشت مو تعداد دفعات شامپو و یا صابون زدن نیز باید دقت شود؛ چراکه شست و شوی مو با تعداد زیاد با هر کیفیتی که مو داشته باشد، می تواند موجب به اختلالاتی در آن شود. بعد از آنکه موهایتان را شامپو زدید با آب صاف و زلال آب کشی نمایید.

اما به این نکته توجه داشته باشید اگر پوست شما به برخی از مواد شوینده و شامپو و صابون حساس است، حتما به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید و از او راهنمایی بخواهید.

سلامت و بهداشت مو چیست؟

رعایت نکاتی جهت سلامت و بهداشت مو

همان طور که می دانید بهداشت مو بسیار مهم است بنابراین رعایت کردن نکاتی به سلامت آن کمک می کند این نکات شامل:

حتما زود به زود حمام بروید و موهایتان را با شامپو بشویید؛ با این کار چربی مو را تا حدی بگیرید و هم چربی سر و میکروب های آن را.

روانه حداقل یکبار موهایتان را شامپو بزنید.

در برخی از روزها موهایتان را زیر آفتاب بگیرید تا ویتامین D آفتاب را جذب کند.

از حوله و یا شانه دیگران استفاده نکنید چراکه منتقل کننده میکروب است.

 

 

منبع: آسان طب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان