شست و شوی موها چگونه است؟
شست و شوی موها چگونه است؟
2018-09-14
رشد مژه
مصرف چه موادی در بدن باعث رشد مژه ها می شود؟
2019-01-14

با سلام به همراهان همیشگی مو وان. در پست امروز میخواهیم به برخی از دلایل ریزش مژه ها که یکی از موارد شایع در میان بانوان است بپردازیم. با ما تا انتها همراه باشید.

مژه ها هم شبیه به موی سر هستند، یعنی رشدشان همانند موی سر است.

مژه ها طی دوره ای رشد میکنند و میریزند و دوباره مژه های قدیمی از بین میروند و مژه جدید جای آن را میگیرد. اگر مژه های قدیمی سریعتر از حد معمول، قبل از اینکه مژه جدید رشد کند، بریزند و مژه ها کم پشت شوند دچار مشکل شده اید و ابتدا باید علت ریزش آن را جستجو کنید.

دلایل ریزش مژه ها

دلایل ریزش مژه ها کدام اند؟

دلایل ریزش مژه ها متعدد و مختلف اند که به چند دسته مهم تقسیم می شوند:

تیروئید

تیروئیدی که بیش از حد فعال است که در اصطلاح پرکاری تیروئید نامیده میشود، باعث ناتوانی در تحمل گرما، سردرد، کاهش وزن و ایجاد مشکل در خواب و ریزش مژه ها میشود.

از طرف دیگر اگر کم کاری تیروئید دارید و یا یک غده تیروئید ضعیف، باعث ایجاد خشکی پوست، یبوست، تهوع، افزایش وزن، ریزش مژه ها و خشک و شکننده شدن بی دلیل ابروها می شود.

به این ترتیب عدم عملکرد صحیح تیروئید یکی از دلایل ریزش مژه ها است.

دلایل ریزش مژه ها

استفاده از ریمل مژه

استفاده زیاد از ریمل برای مژه ها مخصوصاً ریمل های ضد آب و لوازم آرایشی بی کیفیت و بدون استاندارد خود یکی از اصلی‌ترین عوامل ریزش مژه ها می باشد.

چون ریمل ها از مواد شیمیایی ساخته می‌شوند، ممکن است باعث ایجاد حساسیت و واکنش آلرژیک شده و سبب ریزش آنها شوند. حتما مراقب باشید و چشمانتان را به خوبی بشوید و ریمل را از مژه های تان پاک کنید و هیچ گاه با آرایش نخوابید.

احتمال اختلال موکنی یا تریشوتیلومانیا

در این حالت بیمار موهای خود را میکند و برخی از افراد مژه ها و ابرو های شان را می کنند و آن را از ریشه خارج می کنند.

این حالت معمولا در دوران کودکی یا نوجوانی اتفاق می افتد و یا در برخی مواقع با رسیدن به سن بلوغ شکل میگیرد که مشخصاً این اختلال با وضعیت نامناسب روحی نیز همراه است و باید هر چه زودتر درمان شود.

که باز این مورد میتواند یکی از دلایل ریزش مژه ها باشد.

دلایل ریزش مژه ها - مو کندن

اگزما

یک نوع بیماری پوستی است که باعث ایجاد قرمزی و خارش در پوست میشود و ممکن است حتی بر روی پلک ها نیز تاثیر بگذارد و باعث خارش در پلک ها شود که در این صورت باعث ریزش ابرو و مژه هم میشود.

با مراجعه به پزشک متخصص می‌توانید این بیماری را درمان کنید و حتما از خود درمانی در این موارد بپرهیزید زیرا ممکن است باعث تشدید بیماری شود.

استرس و فشار روحی

هنگامی که تحت فشار و تنش قرار می گیرید بر بدن شما تاثیر منفی میگذارد، تغییرات متابولیسم و سطح کورتیزول دچار نوسان می شود و در نهایت منجر به ریزش مو در قسمتهای مختلف بدن و حتی ریزش مژه ها خواهد شد.

پس، از قرار گرفتن در معرض استرس و اضطراب حتی الامکان بپرهیزید.

شیمی درمانی

برخی از بیماری ها که به دنبال خود شیمی درمانی را به همراه دارند باعث ریزش موها، ابروها و مژه ها خواهند شد که در بعضی مواقع این ریزش کوتاه مدت و در برخی موارد بلند مدت خواهد بود، که در این صورت تحت نظر پزشک و با قطع شیمی درمانی پس از مدتی مژه ها دوباره شروع به رشد می کنند.

دلایل ریزش مژه ها

در انتها باید گفت عوامل دیگری هم میتواند جزو دلایل ریزش مژه ها باشد که در این پست سعی کردیم مهمترین آن ها را ذکر کنیم.

در پست های بعد به راه های رشد و افزایش مژه اشاره خواهیم کرد.

 

همچنین در صورت تمایل میتوانید پست های پیوند مو چیست و اکستنشن مو چیست را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان