موهای فرفری و وز کرده را چگونه صاف کنیم؟
موهای فرفری و وز کرده را چگونه صاف کنیم؟
2019-02-09
چند نکته برای کسانی که موهای فر و وز کرده دارند
چند نکته برای کسانی که موهای فر و وز کرده دارند
2019-02-10

صاف کردن موهای فرفری معمولاً کاریست پر زحمت و دشوار، و بیشتر افراد، مخصوصاً خانم ها دوست دارند که موهای صاف، یک دست و به اصطلاح ابریشمی داشته باشند. اما چرا؟ چون با موهای صاف راحت تر تمام مدل ها و شینیون ها را میتوان درست کرد و امروز موی صاف بیشتر مد است و با یک شانه کردن و رها کردن مو به صورت طبیعی بهترین مدل را به موها می توان داد.

معمولاً موهای صاف به صورت هم جلوه و هم زیبایی بیشتری خواهد داد.

صاف کردن موهای فرفری چگونه امکان پذیر است؟

چند راهکار ساده و در دسترس برای صاف کردن موهای فرفری

در پست قبل چند راهکار ساده و در دسترس در این زمینه به شما ارائه دادیم که میتوانید آن را مطالعه کنید.

در ادامه میخواهیم به چند روش دیگر در این زمینه اشاره کنیم تا اگر مواد گفته شده در اختیار شما نبود بتوانید از دیگر مواردی که ذکر می‌کنیم کمک بگیرید.

سرکه سیب

سرکه سیب یکی از مواد بسیار عالی برای صاف کردن موهای فرفری است ضمن اینکه از عفونت پوست سر نیز جلوگیری می‌کنند، و شوره سر را نیز از بین میبرد.

برای این کار ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک فنجان آب مخلوط کرده بعد از شامپو زدن و آبکشی، موها را به این محلول آغشته کنید. به گذارید موهایتان کمی خشک شود و با شانه دندانه درشت موها را شانه کنید.

آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا به راحتی در بین تارهای مو نفوذ کرده و آن‌ها را مرطوب نگه می‌دارد و به این ترتیب برای صاف کردن موهای فر خاصیت مرطوب کنندگی اش بسیار موثر خواهد بود.

ضمن اینکه آلوئه ورا به رشد و سلامت موها نیز کمک خواهد کرد. (بیشتر درباره آلوئه ورا بخوانید)

نصف یک پیمانه از ژل آلوئه ورا را با روغن زیتونی که کمی گرم کرده اید خوب مخلوط کنید، حالا موها را با آن آغشته کرده و خوب ماساژ دهید.

کلاه یا حوله ای را روی سر قرار داده و بگذارید دو ساعت بماند. بعد موها را شسته و آبکشی نمایید.

صاف کردن موهای فرفری چگونه امکان پذیر است؟

انواع روغن ها برای صاف کردن موهای فرفری

یکی از بهترین و ساده ترین و مناسب ترین راه ها برای صاف کردن موهای فرفری استفاده مداوم از روغن های مختلف گرم شده است.

برای این منظور می توانید از روغن های مانند روغن بادام، روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن کنجد و دیگر روغن ها استفاده کنید و با این کار به آب رسانی موهای تان نیز کمک خواهید کرد.

ابتدا هر روغنی را که دارید کمی گرم کنید، سپس آن را به موها و پوست سر مالیده و کاملا ماساژ دهید. موها را با یک شانه دندانه درشت شانه کنید تا روغن به خوبی در لابه‌لای موها نفوذ کند.

سپس موها را برای مدت نیم ساعت زیر یک کلاه یا حوله بپوشانید و بعد با یک شامپوی ملایم آن ها را شسته و آبکشی نمایید. وقتی کمی آب موها را گرفتید آن را با همان شانه دندانه درشت، دوباره شانه کنید و بگذارید موها در مجاورت هوا خشک شود.

صاف کردن موهای فرفری چگونه امکان پذیر است؟

گل سرشوی برای صاف کردن موهای فرفری

گل سرشوی از دیرباز در کشور ما به عنوان یک ماده شوینده و نرم کننده برای موهای استفاده می شده است که شاید امروز تقریبا به فراموشی سپرده شده باشد.

ولی باید گفت گل سرشوی یا همان خاک رس قهوه ای به عنوان یک پاک کننده ملایم و نرم کننده برای صاف کردن موهای فرفری بسیار خوب و مفید است و با استفاده مداوم از آن به هدف خود خواهید رسید.

برای این منظور یک فنجان گل سرشوی را با یک عدد تخم مرغ و کمی آب مخلوط کنید تا کاملا نرم شود. بعد آن را به آرامی به پوست سر و موهای خود بمالید و ماساژ دهید تا تمام موهای تان را در بر بگیرد.

سپس با یک شانه دندانه درشت موها را شانه کنید. بگذارید این ترکیب یک ساعت روی سر بماند و آن را با کلاه یا حوله بپوشانید. سپس مو را آبکشی کرده و با یک شامپوی ملایم موها را بشویید و مجدداً آن را آبکشی نمایید.

کمی که موها خشک شد دوباره با شانه دندانه درشت موهایتان را شانه کرده و بگذارید در مجاورت هوا موهایتان خشک شود.

 

در صورت تمایل می توانید پست های زیر را مطالعه نمایید

چگونه ابروهای پهن و خوش حالتی داشته باشیم؟

چند نکته برای پرپشت کردن و تقویت ابرو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان