بیماری های پوستی را با چه روشی درمان کنیم؟
بیماری های پوستی را با چه روشی درمان کنیم؟
2018-08-26
علت پوسته شدن لب چیست؟
علت پوسته شدن لب چیست؟
2018-08-28

یکی از رایج ترین مشکلات مربوط به مو به خصوص برای مردان طاسی می باشد. این مشکل که ظاهر افراد را از حالت خوب و زیبایی که دارند، در می آورد اکثر برای افراد مسن به وجود می آید. این مشکل در هر کس عکس العمل های مختلفی ایجاد می کند مثلا افرادی در سنین 18 تا 35 سال معمولا دچار افسردگی و استرس می شوند این گروه به خاطر ریزش مو و طاسی و عوارض روحی و روانی آن اعتماد به نفس خود را ازدست می دهند و از حضور در اجتماعات دوری می کنند ولی گروهی هم هستند که خیلی راحت یا این مسئله کنار می آیند و به زندگی روزمره و عادی خود ادامه می دهند.

طاسی سر را چگونه درمان کنیم؟

دلایل ریزش مو و طاسی سر

  • ژنتیک
  • تغذیه
  • مصرف داروهای مختلف
  • تغییرات هورمون های بدن
  • استرس و شک های ناگهانی
  • تصادفات
  • سوختگی های مربوط به سر و مو
  • رعایت نکردن بهداشت

از موارد گفته شده 2 عامل بیشترین تاثیر را در ریزش مو و طاسی سر دارند که عامل ژنتیک و تغییرات هورمون های بدن از مهم ترین آنها به حساب می آیند.

طاسی سر را چگونه درمان کنیم؟

آیا برای طاسی سر درمان قطعی وجود دارد؟

از سوی شرکت های مختلف دارویی داروهای بسیاری برای درمان تولید و به بازار عرضه شده است اما تقریبا تمام این داروها توان رشد مجدد موها را ندارند و فقط ممکن است با مصرف انها تا حدودی ریزش مو به تاخیر بیفتد و یا موهای بسیار نازک و کرک مانند در قسمت طاس سر بروید.

از معروف ترین این داروها می توان به دو دارو اشاره کرد:

  • ماینوکسیدیل: این دارو را هم خانم ها و هم آقایان می توانند استفاده کنند ولی احتمال رشد موهای زاید در قسمت های مختلف بدن در خانوم ها وجود دارد همچنین باید بدانید که این دارو در اصل داروی کاهش دهنده فشارخون است اما مشاهده گردیده در بعضی از کسانی که از این دارو استفاده کرده اند، ریزش مو کاهش یافته و در برخی موارد هم در قسمت های مختلفی از سر موهای کرک مانند و نازک رشد نموده اند که در همانم اندازه کم باقی مانده و رشد بیشتری نداشته اند. نکته بسیار مهمی که قابل توجه است این است که ثابت شده در صورت قطع مصرف این دارو موها با شدت بیشتری دچار ریزش خواهند شد پس در مصرف آن باید بسیار دقت شود.
  • فیناسترید: این دارو فقط و صرفا جهت مصرف برای آقایان است زیرا در اصل این دارو قبلا برای جلوگیری از رشد خوش خیم غده پروستات در آقایان تجویز می شد و طی چند سال اخیر به این نکته رسیدند که این دارو برای جلوگیری از ریزش مو نیز در آقایان نیز مناسب است. اما دو نکته مهم در رابطه با این دارو قابل توجه است که بدانید عارضه مهم آن کاهش توان جنسی در آقایان است و در صورت قطع مصرف دارو مو با شدت بیشتری شروع به ریزش خواهد کرد.

پس هیچ کدام از این دو دارو را هرگز بدون تجویز پزشک مصرف نکنید.

 

 

منبع: تبیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان