روش هایی برای از بین بردن شپش سر
روش هایی برای از بین بردن شپش سر
2018-07-20
شامپوی گیاهی و تاثیرات آن بر روی مو
شامپوی گیاهی و تاثیرات آن بر روی مو
2018-07-22

یکی از معمول ترین و ابتدایی ترین کارهایی که انسان می تواند برای موهایش انجام دهد شانه کردن است. شانه کردن مو باعث می شود گردش خون در پوست سر تحریک شده و رشد مو بهتر شود. تا حد امکان سعی کنید از بهترین شانه ها و برس ها استفاده کنید و همیشه آنها را تمیز نگه دارید.

آموزش شانه کردن مو

فواید شانه کردن مو

یکی از بدترین کارهایی که می توانید انجام دهید نسبت به موهایتان این است که آنها را با شدت و به کرات شانه کنید. توجه داشته باشید نحوه شانه کردن مو در رشد آن بسیار موثر است.

بیشتر افراد فکر می کنند شانه کردن به مو به کرات باعث درخشندگی و سالم ماندن آن می شود اما باید طریقه درست شانه کردن را بدانیم.

شانه زدن درست مانند کار حفاظت از پوست سر و مو است و باید طوری صورت بگیرد که به پوست سر و موها فشار وارد نشود.

موهایتا را با قاطعیت برس بزنید ولی نه با حالت افراط، بهتر است این عمل را از ابتدا با ملایمت شروع کنید. هر زمان که شما موها را برس می زنید، تعدادی مو از سر جدا می شود اما ریزش مو بین چهل تا یکصد تا مو در روز مشکلی ندارد و طبیعی است.

مو را باید از قسمت داخل به طرف بیرون شانه کنید.

شانه کردن موجب تحریک پوست سر و درنتیجه بالا رفتن جریان خون می شود که باعث می شود اکسیژن و مواد مغذی به ریشه مو برسد و رشد مو افزایش یابد.

شانه کردن باعث فعال شدن غدد سباسه می شود که چربی پوست را تولید می کند و علاوه بر محافظت از پوست سر به مرطرب نگه داشتن ان نیز کمک می کند.  ترشح این غدد میزان PH پوست سر را تنظیم می کند.

شانه کردن به حفظ حالت مو کمک می کند که این کار باعث می شود روغن های حالت دهنده مو از ریشه به سمت ساقه مو حرکت کنند و مو حالت بگیرد.

اما به این نکته توجه داشته باشید که شانه کردن بیش از حد مو باعث آسیب رساندن و توقف رشد آن خواهد شد

انتخاب شانه مناسب برای شانه کردن مو

فواید شانه کردن مو

اما برای رشد و تقویت موها باید بدانیم که از چه شانه و یا برسی استفاده کنیم.

بهتر است موهای برس از جنس نایلون باشند و نه پلاستیک؛ موهای نایلونی انعطاف بیشتری دارند و کمتر به مو آسیب می رسانند.

اگر در انتهای برس یک بالشتک پارچه ای باشد بهتر است چراکه این بالشتک باعث می شود هنگام برس کشیدن موهای شما آسیب کمتری ببیند.

برس هایی را انتخاب کنید و بخرید که انتهای موهای آن گرد باشد چراکه این گردی موجب می شود پوست سر آسیب کمتری ببیند و زخمی نشود.

برس هایی که دسته ارگونومیک دارند به شما کمک می کند تا راحت تر برس را در دست بگیرید و کنترل بهتری هنگام شانه کردن داشته باشید.

 

در صورت تمایل می توانید پست های زیر را مطالعه نمایید.

آشنایی با عوامل تخریب کننده مو

شپش سر چیست؟

روش هایی برای از بین بردن شپش سر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان