اکستنشن مو چیست؟
اکستنشن مو چیست؟
2018-09-09
پیوند مو چیست؟
پیوند مو چیست؟
2018-09-14

امرزوه با توجه به وجود سالن های آرایشی و زیبایی که موجود است دیگر لخت بودن موها رویا نیست. کراتینه مو یک پروتئین است که به طور طبیعی در موها وجود دارد و باعث درخشندگی و صاف شدن موها می شود و می تواند موهای فر را صاف و نرم کند و آنها را تا چندماه براق و بدون هرگونه پیچش نگه دارد اما بسیار پرهزینه است و بهتر است بدانید عوارضی هم دارد.

کراتین در بدن و پوست و مو انسان وجود دارد و برخی از آنها فعالیت های حیاتی سلول ها مثل تولید پروتئین و رشد سلولی را کنترل و تنظیم می کنند.

کراتینه مو چیست؟

کراتینه مو برای درمان و موها مفید است؟

این روش به عنوان روش نیمه دائمی برای صاف کردن موهاست بدین صورت که با مخلوط مایع کراتین موها را به طور موقت پوشش می دهد. این کار در آرایشگاه ها به مدت زمان 90 دقیقه یا بیشتر انجام می شود و تاثیرش تا حدود 3 ماه باقی می ماند. جالب است بدانید فرمالدهید موجود در محصولات کراتینه موجب سرطان می شود.

کراتینه مو چیست؟

عوارض کراتینه مو

این صاف کننده معجزه گر عوارضی نیز دارد که عبارت اند از:

ریزش مو: مشکل بزرگ تعداد زیادی از مصرف کنندگان این روش ریزش مو است. دیده شده که بعد از اولین شست و شو موها از ریشه می ریزند حتی اگر از محصولات مراقبت مو استفاده کنید. همچنین موجب نازک شدن مو در گذر زمان می شود و باید به پزشک متخصص مراجعه کرد.

تخریب ساختمان مو: 2 – 3 هفته بعد از کراتینه مو مو بافت خودش را از دست می دهد و خشک و شکننده می شوند اما در عوض مو دیگر حالت فر ندارد و صاف و درخشان شده است.

بروز سرطان: فرمالدهید ماده سرطان زا موجود در اغلب محصولات کراتینه است حتی نوع مشهور آن هم که برزیلی است این ماده را دارد. البته تعداد بسیار اندکی از محصولات جهت کراتینه کردن مو  یافت می شود اما نتیجه دلخواه را ندارد و قدرت صاف کنندگی موها را مانند محصولاتی که فرمالدهید دارد را ندارد.

ایجاد واکنش های حساسیتی: مانند دیگر اقداماتی که برای مو انجام می شود کراتینه کردن مو با بروز و ایجاد آلرژی در تعدادی از افراد وجود داشته است. این علائوم شامل: دانه های قرمز و خارش می باشد که علائم آلرژی است.

بنابراین در انتخاب این روش برای صاف کردن مو فکر کنید؛ چراکه عوارض ناشی از آن بسیار زیاد است و موها معمولا بیش از 2 ماه دوام نمی آورد.

 

 

منبع: نمناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان