چگونه موهایمان را حالت دهیم؟
چگونه موهایمان را حالت دهیم؟
2018-08-24
بیماری های پوستی را با چه روشی درمان کنیم؟
بیماری های پوستی را با چه روشی درمان کنیم؟
2018-08-26

ماساژ صورت نسخه ای است که پزشکان طب سنتی کشورهای شرقی برای بر طرف کردن خستگی و چین و چروک قسمت های مختلف صورت تجویز می کنند. ماساژ برای صورت فواید بسیاری هم دارد و همچنین تاثیر زیادی در زیبایی و رفع خستگی دارد.

برای پوستتان خیلی خوب است که ماساژ را در برنامه زیباسازی و جوانی آن انجام دهید.

چگونه ماساژ صورت را انجام دهیم؟

فواید ماساژ صورت

کمک به تحریک جریان خون

کاهش استرس و تنش

کاهش یافتن چین و چروک روی پوست صورت

ریلکس شدن عضلات صورت و چشم

تسکین سردردها و درهایی که در ناحیه صورت هستند

بهبود یافتن حالت عضلات

به وجود آمدن پوستی نرم و با قوام

چگونه ماساژ صورت را انجام دهیم؟

چگونه ماساژ صورت را انجام دهیم؟

قبل از ماساژ حتما پوستتان را خوب بشویید و آرایش خود را کاملا پاک کنید. (می توانید از روغن یا مواد شوینده برای پوست صورت خود استفاده کنید و بعد با حوله خشک کنید)

ابتدا لایه نازکی روغن روی صورت خود بزنید تا انگشت ها روی پوست صورت به راحتی حرکت کنند و پوست نرم تر شود. (می توانید از ترکیب چند روغن برای پوست خود استفاده کنید مثل روغن بادام، آرگان و جوجوبا که برای پوست مفید هم هستند) اگر دوست ندارید از روغن استفاده کنید به جای آن از مرطوب کننده نیز استفاده کنید.

ماساژ را از نقطه لنفاوی شروع کنید. جالب است بدانید برخی از مردم اعتقاد دارند که سموم بدن از صورت به سمت گره های لنفاوی که در زیر گوش ها و کناره گردن قرار دارد جریان می یابد. ماساژ این قسمت ها سموم را کم می کند و از تشکیل آنها در صورت جلوگیری می کند.

سپس دو طرف صورت را ماساژ دهید. پوست صورت خود را به مدت 1 دقیقه و با حرکت دایره ای وار در بخش های گوشه دهان، فک، کنار سوراخ بینی، روی گونه ها را ماساژ دهید. پوست خود را به سمت بالا و بیرون مالش دهید و از مالش به سمت پایین خودداری کنید چرا که باعث افتادگی پوست می شود.

بعد با دو دست خود دو طرف پیشانی را مالش دهید و بعد از آن قسمت چشم ها را. انگشت را در انتهای ابرو خود قرار دهید و به سمت گوشه بیرونی چشم و زیر چشم و به سمت بالای ابروها ماساژ را ادامه دهید.

در آخر هم با تکرار مجدد همه این حرکت ها ماساژ را به اتمام برسانید.

 

منابع: بدونیمنمناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان