موی چرب را چگونه درمان کنیم؟
موی چرب را چگونه درمان کنیم؟
2018-08-18
چگونه با ماسک های طبیعی پوستی جوان داشته باشیم؟
چگونه با ماسک های طبیعی پوستی جوان داشته باشیم؟
2018-08-21

تبخال یا به صورت دقیق تری تبخال لب یک عفونت عود کننده ویروسی می باشد. این بیماری به این معنی است که ابتدا ویروسی وارد بدن می شود و بعد از هر چند وقت یک بار بیماری عود کرده و علائم آن بروز می کند. این بیماری به وسیله یکی از عضای خانواده ویروسی هرپس به وجود می آید.

یک متخصص مو بیان کرد که این ویروس در داخل اعصاب پنهان می ماند و هرگونه استرس و یا آسیب مثل آفتاب سوختگی یا سرمازدگی باعث فعال شدن آن و در نهایت موجب ایجاد تبخال می شود. همچنین این ویروس به ویژگی ها و خصوصیات ژنتیکی افراد مربوط نمی شود.

تبخال را چگونه درمان کنیم؟

چند روش برای درمان تبخال

اگر این بیماری در ناحیه دهان و لب و یا لثه به وجو می آمد، درمان آن ساده تر از هنگامی است که در ناحیه تناسلی به وجود آید.

یکی از روش ها شست و شوی محل تب خال با عصاره یا جوشانده ریشه گیاه جعفری است. شست و شو با این عصاره یکی از طبیعی ترین داروهای ضد ویروس هرپس است و موجب تسکین درد و تسریع زمان درمان می شود.

روش دیگر که طب سنتی چین و هند بر آن اعتقاد دارند استفاده از برگ زیتون می باشد. برگ زیتون می تواند اثر بسزایی در کاهش التهاب و درد ناشی از ابتلا به بیماری تبخال باشد چراکه برگ زیتون دارای خاصیت ضد التهابی و ضد ویروسی است و یکی از بهترین داروهای طبیعی درمان این بیماری است.

درمان دیگر استفاده از معجون سیب و عسل است که تاثیر زیادی دارد. برای تهیه این معجون ابتدا سیب را پوست بکنید و رنده کنید سپس با یک قاشق عسل ترکیب کنید و یکبار در روز آن را بخورید. مصرف این معجون به مدت 3 – 4 روز می تواند تاثیر زیادی در بهبود این بیماری داشته باشد.

استفاده از روغن تهیه شده از چای طبیعی تاثیر زیادی در جلوگیری از منتقل شدن این بیماری به سایر نقاط بدن دارد. روغن چای را به وسیله گوش پاک کن روی تبخال بزنید و این کار را چندین بار در طول روز تکرار کنید. توجه داشته باشید مصرف هرگونه افزودنی معطر به روغن های طبیعی می تواند از خاصیت درمانی آن بکاهد و یا حتی باعث افزایش و توسعه تبخال شود.

تبخال را چگونه درمان کنیم؟

چند نکته هنگام تبخال زدن

هیچ گاه تب خال هایی که در اطراف چشم ایجاد می شوند، نخارانید و یا دست کاری نکنید.

در دو روز اول محل ایجاد این بیماری را با یک تکه یخ کمپرس کنید.

در دوران ابتلا به این عارضه پوستی از مایعات خنک و بستنی و عرق های گیاهی با طبع خنک استفاده کنید.

برای گذاشتن دارو روغن و یا هر چیز دیگری روی تبخال حتما از گوش پاک کن استفاده کنید و در صورتی که دست شما با آن برخورد داشت، برای جلوگیری از انتقال به افراد دیگر خانواده در طی روز چندین بار دستانتان را بشویید.

 

منابع: برترین هاپرشین وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان