پوست چرب را چگونه درمان کنیم
پوست چرب را چگونه درمان کنیم؟
2018-08-15
موهای چرب چگونه به وجود می آید؟
موهای چرب چگونه به وجود می آید؟
2018-08-18

اکثر افراد دارای جوش های سرسیاه هستند و از داشتن آن خسته شده اند اما نمی دانند چگونه این جوش ها را از بین ببرند!؟ این جوش ها روی زیبایی تاثیر دارد و کسی دوست ندارد که این جوش ها را روی صورتش داشته باشد.

جوش های سرسیاه را چگونه از بین ببریم؟

جوش های سرسیاه چگونه هستند؟

دانه های سرسیاه یا کومدون های سیاه پوستی، ناشی از رسوب بیش از حد چربی روی سطح پوست می باشند. وقتی سلول های مرده پوست و سبوم یعنی همان چربی اطراف ریشه مو نزدیک سطح پوست جمع می شوند، دانه های سرسیاه به وجود می آید و به مرور توسط مجاورت با هوا سفت و خشن می شوند.

تشکیل این دانه ها علل متفاوتی دارد از جمله:

  • تولید بیش از حد چربی طبیعی در پوست
  • ترشح بیش از حد هورمون های مردانه (آندروژن)
  • مصرف محصولات آرایشی مختلف و ترکیب آنها با چربی پوست
  • رطوبت و آلاینده های زیست محیطی
  • استرس
  • آلرژی

جوش های سرسیاه را چگونه از بین ببریم؟

روش های درمان جوش های سرسیاه با استفاده از ماسک های طبیعی

ماسک لیمو: یک لیموی کوچک را آب گرفته و روی شکر سفید یا قهوه ای بریزید و ترکیب کنید تا به شکل یک مخلوط غلیظ دربیاید. ترکیب این دو ماده در لایه برداری پوست بسیار موثر است.

ماسک عسل و دارچین: نصف یک قاشق چایخوری دارچین را با یکی قاشق چایخوری عسل ترکیب کنید. آن را به مدت 5 دقیقه روی پوست نگه دارید. سپس آن را با آب ولرم شست و شو دهید. این کار به پاک شدن منافذ کمک می کند.

ماسک زردچوبه و نعنا: برای درست کردن این خمیر دو قاشق غذاخوری از عرق نعنا با پودر زردچوبه مخلوط نمایید (تا به صورت خمیر دربیاید) سپس آن را مستقیم روی جوش های سرسیاه قرار دهید و چند دقیقه نگه دارید تا خشک شود سپس با آب ولرم شست و شو دهید.

ماسک شنبلیله: یکی از آسان ترین راه های طبیعی ماسک شنبلیله است که با استفاده از برگ های تازه شنبلیله و کمی آب خمیری غلیظ درست می شود. آن را روی مناطق مبتلا قرار دهید و بگذارید تقریبا خشک شود. حدود 10 – 15 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. این درمان را هر روز تکرار کنید.

ماسک روغن زیتون و آب لیموترش: مقدار یکسانی از روغن زیتون و آب لیمو را مخلوط کنید سپس با استفاده از یک پنبه این مخلوط را روی تمام صورت بمالید و بهتر است که بیشتر روی بینی تمرکز داشته باشید. این کار را هر روزه انجام دهید و بعد متوجه خواهید که به صورت جوش های سرسیاه نابود شود.

 

منبع: دلگرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان