چروک دور چشم را چگونه از بین ببریم؟
چروک دور چشم را چگونه از بین ببریم؟
2018-09-07
راه های درمان منافظ روی پوست چیست؟
راه های درمان منافظ روی پوست چیست؟
2018-09-08

زیبایی یک عامل مهم در جذابیت افراد است بنابراین همه سعی دارند زیبا باشند و صورت و پوستی صاف و شفاف و بدون جوش و لکه داشته باشند. وجود منافظ روی صورت یکی از دلایلی است که زیبایی را تحت تاثیر قرار می دهد. منافظ باز پوست صورت و دیگر قسمت های بدن وجود دارند و این یک مسئله طبیعی است اما نمایان شدن آن یک امر غیر طبیعی است. پوست صورت چون نسبت به دیگر قسمت های بدن چرب است، منافظ آن بیشتر رشد می کند و بیشتر به چشم می آیند.

منافظ باز پوست را چگونه به وجود می آیند؟

دلایل ایجاد و بروز منافظ باز پوست چیست؟

ایجاد این منافظ روی پوست دلایل مختلف و متفاوتی دارد که به آنها اشاره می کنیم:

یکی از این دلایل وراثت است؛ برخی از افراد به صورت ژنتیکی این مشکل را دارند اما می توانند نسبت به درمان این مشکل امیدوار باشند.

افزایش سن عامل دیگر بروز این مشکل است. به مرور زمان و با افزایش سن پوست خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری خودش را از دست می دهد و منافظ بزرگتر می شوند و نمی توانند به حالت اولیه خود بازگردند مخصوصا اگر در رژیم غذایی مواد معدنی و مغذی که لازم است را نخورند.

از دیگر دلایل بروز این مشکل می توان به زیاد قرار گرفتن در معرض نور آفتاب اشاره کرد. افرادی که به مدت طولانی در برابر نور آفتاب قرار می گیرند منافظ بزرگتری دارند بنابراین حتما از کرم های ضد آفتاب باید استفاده نمایند حتی در فصل زمستان.

وقتی پوست دارای جوش های سرسیاه و آکنه است، تمایل دارد که با بزرگ کردن منافظ گرد و خاک و چربی اضافه را دفع کند.

منافظ باز پوست را چگونه به وجود می آیند؟

دلیل دیگر نیز مصرف کرم هایی است که درصد چربی بالایی دارند؛ مصرف این کرم ها باعث می شود منافظ پوست بسته شوند و سلول ها برای اینکه بتوانند تنفس کنند و سم های موجود را رفع نمایند قطر و اندازه خود را افزایش دهند و منافظ باز پوست بزرگ شود.

افرادی که پوست چرب دارند و میزان چربی پوستشان بیش از حد است، این عارضه بیشتر برایشان اتفاق می افتد. اینگونه افراد بهتر است ابتدا به درمان چربی پوستشان بپردازند تا با گذشت زمان پوست صورتشان بهبود یابد.

در پست بعد به برسی راه های درمان منافظ باز روی پوست می پردازیم.

 

 

منابع: لوکس بیوتیباشگاه خبرنگاران جوان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان