حذف موهای زاید در بدن با روش های جدید
حذف موهای زاید در بدن با روش های جدید
2019-02-09
موهای فرفری و وز کرده را چگونه صاف کنیم؟
موهای فرفری و وز کرده را چگونه صاف کنیم؟
2019-02-09

بسیار از افراد به دنبال روشی هستند تا بتوانند موهای زائد بدن را به طور دائم و برای همیشه از بین ببرند. اپیلاسیون با الکترولیز یک روش کاربردی برای این دسته از افراد است. در پست های قبلی نیز درباره روش های اپیلاسیون توضیح دادیم و در این مطلب قصد داریم تا به اپیلاسیون با الکترولیز بپردازیم چرا که روش های قبلی بیان شده، هیچکدام به صورت دائمی موهای زائد بدن را حذف نمی کنند.

اپیلاسیون با الکترولیز تنها روش از بین بردن دائمی موها

اپیلاسیون با الکترولیز چگونه است؟

در این روش یک سوزن بسیار ظریف از سطح پوست وارد عمق پوست می شود و فولیکول مو را با استفاده از انرژی الکتریکی و تولید حرارت می سوزاند.

روش استفاده از الکترولیز روش ایده آل و خوبی نیست زیرا بسیار وقت‌گیر، پرخرج، کسل‌کننده، کند و با سرعت پایین انجام می پذیرد.

در این روش هر مو باید جداگانه تخریب و سوزانده شود و ممکن است درمان تا رسیدن به نتیجه نهایی بین ۳ تا چند سال طول بکشد که نیاز به مراجعه هفتگی نیز دارد.

مثلا درمان در ناحیه بالای لب چند ماه طول میکشد.

علاوه بر این اگر فردی که این کار را انجام میدهد ماهر و مجرب نباشد، ممکن است باعث سوختگی پوست و برجا ماندن آثار آن به صورت فرورفتگی و جوشگاه های بد شکل بر روی پوست شود.

در ضمن استفاده نکردن از وسایل یکبار مصرف و استریل در اپیلاسیون با الکترولیز ممکن است باعث انتقال بیماری هایی مانند ایدز، تبخال، زگیل و … از فردی به فرد دیگر شود.

اپیلاسیون با الکترولیز تنها روش از بین بردن دائمی موها

رعایت چند نکته در مورد اپیلاسیون

  • اپیلاسیون را هر روز انجام ندهید، زیرا باعث آسیب رسیدن به پوست و ضخیم شدن موها مخصوصاً با استفاده از تیغ و اپیلاتورهای برقی خواهد شد.
  • بهترین انتخاب و کم ضررترین آن استفاده از موم، همراه با پماد های کند کننده رویش مو خواهد بود.
  • اپیلاسیون در جهت عکس رویش موها انجام می گیرد و بعد از آن می توانید بدن را شسته و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.
  • بعد از سن ۴۵ سالگی و با افزایش سن و تغییرات هورمونی، پوست خشک تر می شود و زخم ها دیرتر التیام می یابد. اگر قبل از آن برای زدودن موهای زائد از موم استفاده می کرده اید، سعی کنید روش را تغییر دهید و از کرم های موبر به جای آن استفاده کنید تا نتیجه بهتری حاصل شود.
  • در روش استفاده از موم بهتر است موها به حد رشد کرده باشند که موم بتواند آن را از ریشه خارج کند و معمولا موها باید بین ۳ تا ۵ میلیمتر رشد کرده باشند و بعد شما اقدام به اپیلاسیون نمایید.
  • برای خانمها اگر اپیلاسیون در دو هفته اول پس از پریود انجام شود چون میزان حساسیت پوست کمتر است نتیجه بهتری به دنبال خواهد داشت.
  • اگر قبل از اپیلاسیون اقدام به لایه برداری از روی پوست خود نمایید، نتیجه بهتری از آن می گیرید. برای این کار می توانید از نمک و شکر استفاده کنید. به این ترتیب که مقداری نمک و یا شکر را روی پوستی که می‌خواهید اپیلاسیون روی آن انجام دهید ریخته و با حرکت دایره ای و مخالف جهت رشد مو دست را حرکت دهید. نمک را معمولا برای پوست های خشک و خشن و شکر را بر روی پوست های حساس استفاده می کند.
  • برای اپیلاسیون با الکترولیز حتما به مراکز معتبر و دارای مجوز بهداشت مراجعه نمایید تا از آسیب های جبران ناپذیر احتمالی جلوگیری شود.

امیدواریم با انتخاب دقیق و دقت در این زمینه بتوانید همواره سلامتی را به بدن خود هدیه نمایید و پوستی شاداب، زیبا و شفاف داشته باشید.

 

در صورت تمایل می توانید پست های زیر را مطالعه نمایید.

چند نکته کاربردی برای زیبایی دست ها

زیبایی دائمی یا میکروپیگمنتیشن چیست؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان