علت خشکی پوست چیست
علت خشکی پوست چیست؟
2023-06-15
پوست مهم ترین محافظ بدن
پوست مهم ترین محافظ بدن
2023-06-15

دوستان عزیز در پست های قبل با ساختار مو و کارکردهای آن، چرا ریزش مو داریم و چگونه موهایمان را با ماسک طبیعی تقویت کنیم آشنا شدید. امیدوارم از خواندن این مطالب راضی بوده باشید.اما در این پست می خواهیم با ماسک های طبیعی دیگر آشنا شویم.

ماسک های طبیعی – آبلیمو و روغن نارگیل

جلوگیری از ریزش مو با ماسک های طبیعی

این ماسک بسیار ساده تهیه می شود و کافی است که یک قاشف غذاخوری سرپر آبلیمو تازه را به همراه 3 تا 4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کرده و بر روی پوست سر و موها بمالید و آن را ماساژ دهید حال موها را بپوشانید و بعد از 15 تا 20 دقیقه آن را با آب گرم بشویید. آبلیمو باعث درخشندگی و براق شدن موهای شما خواهد شد. دقت کنید که حتما از آبلیموی طبیعی و تازه برای اینکار استفاده نمایید.

ماسک های طبیعی – روغن نارگیل و تخم کتان

جلوگیری از ریزش مو با ماسک های طبیعی

ابتدا یک قاشق تخم کتان را کاملا آسیاب کنید و با یک لیتر آب (4 لیوان) به مدت 15 دقیقه بجوشانید این محلول را از صافی عبور دهید و بگذارید تا خنک شود بعد به آن 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل اضافه کنید و آ نرا هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و کنار بگذارید، اجازه دهید به مدت 15 دقیقه این مواد باهم کاملا مخلوط شوند. سپس این محلول را روی پوست سر و موهایتان بزنید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی سر بماند سپس موهایتان را بشویید. این محلول را می توانید هر 2 تا 3 روز یکبار به موهایتان بزنید.

ماسک های طبیعی – عسل و تخم مرغ

جلوگیری از ریزش مو با ماسک های طبیعی

یک عدد تخم مرغ را که ترجیحا اگر خانگی باشد بهتر است همراه 1 تا 2 قاشق عسل طبیعی خوب مخلوط کنید ماسک را روی پوست سر و موها گذاشته و بر روی پوست سر ماساژ دهید بعد از 15 دقیقه بشویید.

ماسک های طبیعی – سیر و روغن زیتون

جلوگیری از ریزش مو با ماسک های طبیعی

یکی از عالی ترین شیوه های تقویت مو استفاده از سیر است. برای تهیه کردن این ماسک نیاز به :

سیر 7 تا 8 حبه، روغن زیتون یک پیمانه داریم. سیرها را پوست و آن را له یا رنده کنید. روغن زیتون را در ظرفی ریخته و بر روی حرارت بگذارید تا کاملا گرم شود. روغن زیتون را روی سیر له شده بریزید و هم بزنید تا یکدست شود. این مخلوط را درون یک بطری شیشه ای بریزید و بگذارید 2 تا 3 روز بماند. بعد از این مدت می توانید هفته ای دوبار این روغن زیتون را بر روی پوست سر مالیده و ماساژ دهید بعد از گذاشتن یک ساعت موها را با آب گرم بشویید.

امیدوارم این ماسک های طبیعی به تقویت و رشد موهایتان کمک کند.

منبع: بیتوته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان