طاسی سر را چگونه درمان کنیم؟
طاسی سر را چگونه درمان کنیم؟
2018-08-27
افتادگی و شل شدن پوست را چگونه درمان کنیم؟
افتادگی و شل شدن پوست را چگونه درمان کنیم؟
2018-08-29

در برخی از افراد پوسته شدن لب و ترک خوردن لب آنها را کلافه کرده و بر آنند که راهی مناسب برای درمان آن بیابند. اما ابتدا باید علل پوسته پوسته شدن لب خود را بدانید تا بتوانید راه حل مربوط به آن را پیدا کنید.

در این پست علت های مختلف پوسته پوسته شدن و ترک خوردن لب را توضیح خواهیم داد و بعد راه های درمان آن را بیان می کنیم.

علت پوسته شدن لب چیست؟

چه عواملی موجب پوسته شدن لب می شود؟

یکی از مهم ترین عواملی که موجب پوسته پوسته شدن لب می شود و پزشکان بیشتر بر آن تاکید می کنند قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید است و این در افرادی بیشتر مشاهده می شود که تماس مستقیم با نور خورشید دارند مانند کشاورزان.

یکی دیگر از دلایل بروز این مشکل می تواند هورمون ها باشند مثل کم کاری غده تیروئید که تاخیر در درمان آن باعث ایجاد پوسته در لب ها می شود.

پوسته پوسته شدن لب ها می تواند زمینه آلرژیک هم داشته باشد عواملی مانند: اگزما، کهیر، حساسیت به فصل های مختلف مثل بهار یا پاییز که موجب بروز این مشکل می شود.

کمبود یا افزایش بیش از حد ویتامین آ در بدن هم می تواند باعث پوسته پوسته شدن لب ها شود.

جویدن لب و کندن پوست لب هم می تواند باعث ایجاد و تشدید پوسته شدن و ترک خوردن لب شود.

استفاده از بعضی رژ لب ها یا برق لب ها که استاندارد نیست و یا اینکه موجب حساسیت می شود و همچنین مصرف برخی داروها موجب بروز این مشکل می شود.

علت پوسته شدن لب چیست؟

درمان پوسته شدن لب

کسانی که پوسته شدن لب آنها مربوط به تابش نور خورشید است، باید کمتر در معرض اشعه مضر آفتاب قرار گیرند و از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند.

استفاده از پمادهای چرب و نرم کننده ها باعث محافظت و پوسته نشدن لب ها می شود.

از رژ لب ها و مواد آرایشی استاندارد و مرغوب استفاده کنید.

اگر به ماده غذایی خاصی حساسیت دارید، مانند فلفل قرمز یا سیاه، خردل، انواع سس ها و… سعی کنید از آنها استفاده نکنید و مدتی تا بهبود لب ها آنها را کنار بگذارید.

لب های خود را برای نرم شدن هیچگاه با زبانتان خیس نکنید زیرا وقتی لب های خود را مرطوب می کنید، در اثر تبخیر آب لب هایتان بیشتر خشک و پوسته پوسته می شود؛ بنابراین از نرم کننده ها و مرطوب کننده لب استفاده کنید.

 

 

 

منابع: بیتوتهایران ناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان